OVER JP

Van humor tot bloedserieus – Of hij nou werkt voor een internationale corporate campagne of een klein merk, voor snoepjes of maandverband… het maakt JP niet uit. Hij gaat altijd op zoek naar een sterk basisidee en een optimale invulling hiervan. Graag met een vleugje humor als het mag, maar ook bloedserieus als het moet.

Awards – JP won diverse reclameprijzen, met als hoogtepunt de Grand Prix in Cannes voor de commercial Rolo Olifant – die eind 2015 is verkozen tot ‘Gouden Loeki Aller Tijden’!

JPCV – Na z’n opleiding Reclame aan de Willem de Kooning in Rotterdam werkte JP bij een hele trits bureau’s. Allereerst bij Lintas, Lowe Kuiper & Schouten en DDB (team met Marcel Frensch), later bij SWH en DDB&Co (creative partner, samen met Christien van Citters) en sinds 2002 met Jan Willem Baggerman bij Eigen Fabrikaat, Red Cell Not Just Film, PPGH/JWT en N=5.

Sinds 2008 is JP zelfstandig aan de slag; hij startte met Jan Willem Baggerman de creatieve cel Park en was hiernaast actief als freelance copywriter via Hunky Dory.

Samenwerkingen met art directors – Momenteel is JP als freelance copywriter direct te boeken – 06 29 55 63 51. Zowel individueel als in teamverband, vaak met art director Jan Willem Baggerman (zie baggerman.nl of shbng.nl), Marcel Frensch, Ruben Sonneveld, Soeniel Balak en Alexander Braam.  

Freelancen voor bureaus – JP werkt freelance voor o.a. SHBNG, Here, ROORDA,The Brave Ones, JUMP! Retail, ClubgeistBVH, Dept – en eerder ook bij XXS Amsterdam, KSM, FHV BBDO en JWT Amsterdam.

OVER JP